Haberler

Derneğimizden Bosna’ya Anlamlı Ziyaret

29-03-2024

Deniz Feneri Derneği olarak İstanbul Genel Merkezden yola çıkan ekibimiz ile birlikte Bosna’da birçok noktaya ziyarette bulunduk ve yardımları birinci elden ulaştırdık.

Dernek yetkililerimiz ilk olarak Doboj şehrinde Uluslararası Dayanışma Forum Başkanı Hamzalija Okanovic ve Yönetim Kurulunu ziyaret etti ve sonrasında birlikte iftar yaptılar. Bosna’ya ulaşan ekibimiz Bosna’da birçok noktayı ziyaret etme fırsatı elde etti. Bunlar içerisinde Doboj’a bağlı Duje’de 475 yaşlı ve bakıma muhtaçların barındığı ve tedavi edildiği kabul merkezini ziyareti, Srebrenik bölgesinde Deniz Feneri yetimlerine ev ziyareti, ramazan kumanyası ve bayramlık dağıtımı etkinlikleri, Brçko Bölgesinde Deniz Feneri yetimlerine kırtasiye ve tablet dağıtımı, Srebrenik Cehaje’de 100 yetim ve aileleri ile camide iftar programı ve ailelere ramazan kumanyası ve bayram harçlığı dağıtımı, Srebrenisa’da Hadice Mehmedoviç huzurevinde “Srebrenisa Annelerini” ziyaret ve Ramazan hediyelerinin takdimi yapıldı, Srebrenisa Şehitliği ziyaret edildi, Srebrenisa’da Uluslararası Dayanışma Forumunun öğrenci yurdunu ziyaretyapıldı öğrencilerle sohbet edildi, Srebrenisa Halkı ile öğrenci yurdunda iftar etkinlikleri yapıldı.

Derneğimiz Bosna ile yardım ilişkileri çok eskiye dayanıyor. Kuruluşundan bu yana ihtiyaç duyulan her noktada iyiliğin ışığına yaymaya çalışan Deniz Feneri Derneği diğer tüm ihtiyaç noktalarında olduğu gibi Bosna’da da binlerce insana yardım ulaştırmış, gönüllerinden elen dualarında yerini almıştır.

Bosna’ya giden dernek temsilcileri içerisinde Deniz Feneri Derneği Genel Sekreteri Ali Karayılan, Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Fındıkkaya, Bağışçı İlişkiler Müdürü Hayrettin Akbaba, Bağışçı İlişkiler Sorumlusu Hale Koç, Yetim Birimi Sorumlusu Kübra Aygın Erkoyuncu, bağışçı ve gönüllülerimiz yer aldı.

Deniz Feneri Derneği Genel Sekreteri Ali Karayılan Beyefendi Bosna ziyaretinin sürecini ve hislerini şu şekilde aktardı:

“Deniz Feneri İyilik Ekibi olarak bu Ramazan, Bosna Hersek'te çok bereketli çalışmalar yürüttük. Yıllardır birlikte iş yaptığımız Bosna Uluslararası Dayanışma Forumu Emmaus çok iyi organize olmuş ve işlerini titizlikle yürütüyor. Seyahatimiz süresince oldukça detaylı tanıma fırsatı bulduğumuz bu önemli kuruluş, iyilik adına beslediğimiz ümitlerimizi ziyâdeleştirdi. Bu vesileyle kurum başkanına, yönetime ve çalışanlarına teşekkür ederiz.

Ramazan öncesi Deniz Feneri'nin Türkiye'den gönderdiği bir tır dolusu yardım malzemesinin ve Ramazan 2024 bağışlarının organizesine Bosna ekibimizle dahil olduk.

Partner kuruluşumuzun bizi hava alanından karşılayıp tekrar hava alanına uğurlayıncaya kadar geçen sürede iki halkın kardeşlik samimiyetini her birimiz fevkalâde hissettik. Önce yaşlı, hasta ve bakıma muhtaç 475 kişinin barındığı Duje Kabul Merkezini ziyaret ettik. Çok ibret alınacak bir yer. Yöneticiler ve çalışanlar her biri ile özel ilgileniyor. Takdire şayan. Çok güzel atölye ve faaliyetleri var.

Ekip olarak yaklaşık 10 yıldır destek verdiğimiz Bosnalı yetimlerimizi ve ailelerini tek tek köylerindeki evlerinde ziyaret ettik. Hediyeler götürdük. Bu birebir ziyaretlerimiz onları da bizi de çok memnun etti. Şunu gördük ki; iş yaptığımız kurum yetimlerle yakinen ilgilenmekte. Hırvatistan sınırında Brçka bölgesinde bir cami önünde başka yetimlerle buluştuk. Onlara Türkiye'den Ramazan öncesi gönderdiğimiz tablet ve kırtasiye malzemelerini hediye ettik. Manzara muhteşemdi. Çocuklarımız çok mutlu oldu. Anneleri hep dua etti. O akşam Srebrenic bölgesindeki bir başka camide yetim iftarımız vardı. Katılım oldukça yüksekti. İftar sonrası orada hepsine bayram harçlığı ve kumanya dağıttık. Hem yetimlerimiz hem ailelerinin güler yüzlü selam ve dualarını Türkiye'ye ve Deniz Fenerine olan muhabbetlerini sizin adınıza aldık, kabul ettik.

Srebrenitsa... Ah... Srebrenitsa... Soykırımın, acının şehri.

Bosna Uluslararası Dayanışma Forumunun bir başka çalışma bölgesi de Srebrenitsa’ da bulunuyor. Üç saatlik zorlu bir kara yolu yolculuğundan sonra oraya vardık. Otuz yıla yakın zaman geçmesine rağmen savaşın kötü izleri yol boyunca ibret olsun maksadıyla hâlâ duruyor. Yakılmış, yıkılmış evler. Kurşunlanmış duvarlar. Sönmüş hayatlar. Dağılmış yuvalar..

Bizi orada kurumun yöneticileri içtenlikle karşıladı. Çok güzel bir öğrenci yurdu açmışlar. Her detay düşünülmüş. Profesyonel bir oryantasyon ile ekibimize gezdirip tanıttılar. Srebrenitsa’nın dağ köylerinden getirdikleri 68 öğrenciye ücretsiz olarak hizmet vermekteler.

O akşam hepimizi burada misafir ettiler. Mescidi de çok güzel. Srebrenitsa Annelerinin kaldığı huzurevi ziyaretimiz bizi çok duygulandırdı. 1995 soykırımında beylerini ve evlatlarını kaybeden annelerimizle buluştuk. Hediyelerini takdim ettik. Kuran okuduk. Sohbet ettik. Dua ettik. Dua aldık. Ekibimizdeki gönüllü aile terapistimiz, bir annemizin elindeki rahatsızlığına refleks terapi uyguladı. Ağrısı ve şişliği geçen yaşlı annemizin dualarını duymalıydınız. Büyük bir ayrılık hüznü ile vedalaştık onlardan. O akşam öğrenci yurdunda Srebrenitsa halkıyla iftar ettik. Türkiye'den selamlar dualar ilettik. Onların dualarını aldık.

Srebrenitsa şehitliği...Bu ziyaret hepimizi çok etkiledi. Beş günde sekiz bin Müslüman…

Bosna'nın temiz toprağına secde mahiyetinde, şehitlik namazgahında ikindi namazlarımızı kıldık cemaatle. Dualar ettik. Fatihalar okuduk. Bu çok kapsamlı ziyaretimizde, birlikte çalıştığımız kuruluşun nasıl gayretli ve düzenli iş yaptıklarına ve Bosna'ya gönderdiğimiz yardımların nasıl itinayla yerlerine ulaştığına hepimiz bir daha şahit olduk.

Yardım gönderen, onu ulaştıran herkese ve günlerce oruçlu olduğu halde uzun ziyaret yolculuklarına tereddütsüz rıza gösteren Deniz Feneri İyilik Ekibimize tekrar teşekkür ederiz.

Dünya döndükçe sürsün iyilik…”