EN TR
Dil Seçiniz
Hızlı Bağış
Proje Bağışı
Hızlı Bağış
TL
Bağış Kutusu
 
Seçim yapılmadı...
Bağış Kutusu
Seçim yapılmadı
AnasayfaKurumsalDeniz Feneri Modeli
Paylaş!
Deniz Feneri Modeli

Deniz Feneri Modeli

Deniz Feneri, bilginin üretimi, iletimi, paylaşımı ve denetiminde etkin ve güvenilir bir sisteme sahiptir.

Kullanılan bilgi teknolojisi, insan gücü ve kaynakların doğru kullanımı; güvenilir ve etkin bir sistemin oluşmasında en önemli etkenlerdir. 
 
Uygun yöntem ve teknolojileri kullanarak hukuk kuralları içerisinde, beklentileri hızlı bir şekilde sonuçlandıran, toplumsal yardımlaşma ruhunun oluşmasına ve gelişmesine öncülük ve rehberlik eden Deniz Feneri , uluslararası standartlarda bir yardım kuruluşudur. 
 
ISO 9001 Kalite Belgesi 
2001'de geçilen ISO 9001 kalite sistemi ile bağış ve yardım süreçleri ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Yardım talep eden kişilerin başvurusundan, sosyal incelemesinin yapılmasına, durumunun değerlendirilmesine ve ihtiyaçları doğrultusunda yardım kararı verilmesine kadar uzanan işlemlerin, prosedür ve talimatlarla belirlenmesi, kurumun ortak dili olması açısından büyük önem taşımaktadır. 
 
Yardım Organizasyon Programı (YOP) 
Yardım Organizasyon Programı (YOP) tüm kayıtların ortak bir platformda izlenilmesi ve kaydedilmesini sağlayan bir sisteme sahiptir. Bağış olarak gelen malzemenin geliş tarihi, miktarı, kimden geldiği, kullanılabilir olup olmadığı vb. bilgilerle birlikte muayene/ deneyi yapıldıktan sonra gönderilirken kime, ne zaman, kim tarafından teslim edildiğine kadar ayrıntılı bilgiye ulaşılabilmesi kurulan bu sistem sayesinde mümkündür. 
Böylelikle genel olarak gerçekleştirdiği faaliyetlerin her aşamasında kalite konusunda bilinç düzeyini arttıran Deniz Feneri ortak kültürü ve dilini oluşturmuştur. 
 
Yardım İzlenebilirlik 
Deniz Feneri , bağışta bulunan kişinin, yaptığı bağışın hangi tarihte kime ulaştığını takip edebilmesine imkan sağlayan yardım izlenebilirlik özelliğiyle farklı bir konuma sahiptir. 
 
Sis.Net 
Deniz Feneri , gönüllüleri aracılığıyla yürüttüğü Sis.Net (Sosyal İnceleme Sistemi) ile gerçek ihtiyaç sahiplerini tespit edip, emanet edilen ayni ve nakdi yardımları, ihtiyaç sahiplerine adaletli ve kaliteli bir hizmet anlayışıyla ihtiyaç duydukları miktar ve türde ulaştırılmasını sağlar. 
 
Yardım yapmak isteyen hayırseverlerin yardımlarının gerçek ihtiyaç sahiplerine ulaştığını bilmeleri ve bu konuda herhangi bir vicdani kaygı duymamaları bu konuda sağlanan başarının en önemli göstergesidir. 
 
Yardımda Devamlılık 
Deniz Feneri tek seferlik yardımlarla kalmayarak, yardımda devamlılığı esas tutar, yardım alan kişi veya aileye yardıma ihtiyaçları kalmadığı ana dek yardımlarını sürdürür. 
 
Yardım alanlar, Deniz Feneri Çağrı Merkezi'ni arayarak yardım süreci ile ilgili olası sorunları iletebilir, eğer durumlarında bir kötüleşme olursa ek yardım talebinde bulunabilirler. 
 
Bağış Yöntemlerinde Çeşitlilik 
Deniz Feneri , bağış yöntemlerindeki çeşitlilikle bağışçılara, kendilerine en uygun yolu seçmeleri için imkan tanımaktadır. 
 
Bes.Net 
Bu yöntemlerin biri olan Bes.Net (Banka Entegrasyon Sistemi) 2005'te hayata geçirildi. Yardımseverlerin bilgilerinin daha güvenli ve hızlı bir şekilde kaydını sağlamak için altı banka ile entegrasyon çalışmasında bulunulmuş; bu çalışmanın sonucunda oluşturulan "Bağış Ekranı" sistemiyle, sadece banka ismi verilerek bağış yapabilme kolaylığı sağlanmıştır. 
 
Sistem T.C. Ziraat Bankası, Halkbank, Türkiye Finans Katılım Bankası, 
Vakıfbank, Kuveyt Türk Katılım Bankası ve Albaraka Türk Katılım Bankası'nda aktif şekilde kullanılmaktadır. 
 
Tele Bağış 
Bir diğer bağış yöntemi Tele bağış ile, 0212 510 90 90 numaralı telefon aracılığıyla ve telefondaki robotun yönlendirmesiyle kredi kartı numarası tuşlayarak bağış yapmak mümkün kılınmıştır. 
 
ALO Bağış 
Ankara’da uygulanmakta olan Alo Bağış yöntemi ile, kredi kartı olmayan ya da bankaya gidecek imkanı olmayan bağışçılar 0312 527 30 30 numaralı telefonu aramakta ve bağışları evlerinden ya da işyerlerinden teslim alınmakta. 
 
SMS Bağış 
En kolay bağış yöntemlerinden biri de SMS bağış 5560’a boş bir sms atan bağışçılarımız 5 TL bağış yapabilmekteler. 
 
 
Deniz Feneri Kalite Politikası 
Deniz Feneri Derneği; toplumsal duyarlılığı artırmak, dayanışmayı ve yardımseverliği etkin kılmak adına bir sivil toplum kuruluşu olarak üzerine düşeni yapmakta azami özeni göstermekte, oluşturduğu verimli ve etkin yardım modelini geliştirerek kullanmaktadır. 
 
Kurduğu güçlü sistemi, bağışlarıyla gücüne güç katan yardımseverleri ve faaliyet gösterdiği her alanda en büyük destekçisi gönüllüleri ile Deniz Feneri hızla, yola devam etmektedir.
Deniz Feneri Derneği, Bakanlar Kurulu kararıyla kamu yararına çalışan ve izin almadan yardım toplayabilen dernektir.