Hesap Numaraları
EN TR
HESABIM
BAĞIŞ YAP
Bağış Sepeti
Seçim yapılmadı
Bağışçı Girişi
ŞİFREMİ BİLMİYORUM
AnasayfaBağış Tayland Patani'de 15 Temmuz Şehitleri Okulu

Tayland Patani'de 15 Temmuz Şehitleri Okulu

15 Temmuz Şehitleri anısına Güney Tayland’da inşa edeceğimiz okul için desteklerinizi bekliyoruz.

TL
Gereken Miktar
1.200.000 TL
Toplanan Miktar
433.971 TL

Deniz Feneri Derneği Patani'deki partneri Islamic Welfare Promotion Foundation Banbangmaruad ile işbirliği yaparak  Güney Tayland’da bir ilkokul inşa etmeye karar verdi.

 

İnşaat Islamic Welfare Promotion’un idare ettiği Al –Jamiah Al Islamiah School arazisi üzerine kurulacak. Mevcut okul lise seviyesinde kız ve erkek toplam 450 talebeye hizmet veriyor. Al Islamiah School’un klasik dini eğitim veren 25 öğretmeni ve modern bilim derslerine giren 24 öğretmeni mevcut.

 

Partnerimizin ilkokul projesi vakıf arazisi üzerine inşa edilecek ve 400 talebeye hizmet verecek. İki kat üzerine planlanan bina toplam 810 m2 olacak. Türkiye'deki darbe girişimine karşı kahramanca karşı koyarken hayatını kaybeden şehitlerimiz anısına yapılacak olan ilkokulda  10 derslik bulunacak. İnşaatın maliyeti 195.000 $.

 

İlkokul eğitimi bölgede genel olarak merkezi hükümetin uhdesinde, bu da İslami değerlere aykırı bir eğitim anlamına geliyor. Islamic Welfare Promotion bu projeyle ilkokul eğitiminde Müslüman azınlık için bir alternatif ortaya koymak istiyor.

 

Bölge müslümanlarına hizmet edecek bu projenin gerçekleşmesi için hayırseverlerin desteğine ihtiyaç var.

 

Uzaklarda Bir Müslüman Belde: Patani

 

Güneydoğu Asya’da yer alan Patani, Tayland, Malezya, Brunei, Endonezya’yı da içine alan Malay Bölgesi’nin bir parçasıdır. Güneyinde Malezya, kuzeyinde Tayland, batısında Hint Okyanusu ve doğusunda ise Çin Denizi ile çevrilidir.  50 bin km 2’den Tayland işgali sonucu bugün 16 bin km2’ye inen topraklarda yaşayan Patani Müslümanları 4 eyalette oturmaktadır: Yala, Naratiwat, Stol ve Songkhla.

 

Tropikal iklimin hüküm sürdüğü bölgede her dönem yağmur görülür ve topraklar verimlidir. Yaklaşık olarak 6 milyon kişinin yaşadığı Patani’de nüfusun çoğunluğu Müslümandır, geri kalan azınlık ise Budist’tir. Köken olarak Malay olan Patanililer Malayca konuşmaktalar. 

 

Patanililer’in İslamla tanışmaları 14. yy’da bölgeye gelen Arap tüccarlar vesilesiyle olmuştur. Bu tarihlerde “Patani İslam Krallığı’nı” kuran bölge insanı bugün de tarihi devletlerini yeniden kurmak için mücadele göstermektedirler.

 

15 ve 17. Yüzyıllarda kendi krallıklarını kuran Patanili Müslümanlar devletlerini, işgalci İngiliz İmparatorluğu’nun tüm Doğu Asya’yı içine alan sömürgeleştirme faaliyetleri sonucunda kaybettiler. 19 yy’da bölge, İngiliz uydusu Budist Tayland hükümetine terk edildi ve Müslümanlara yönelik sistemli sindirme ve işgal faaliyetleri de başlamış oldu. İkinci Dünya Savaşı’nda kısa bir süre Japonya tarafından işgal edilen topraklar savaştan sonra tekrar İngiliz eliyle Tayland’a verildi. Günümüze kadar devam eden bağımsızlık mücadelesinde birçok Müslüman dini ve toplumsal önder, binlerce sivil hayatını kaybetti.

 

Budist Tayland devletinin Tay kültürünü, dinini, geleneklerini ve dilini Müslümanların çoğunlukta olduğu yerlerde yaymak için sistemli baskı faaliyetleri devam etmektedir. Patani Müslümanlarının kültürlerini ve dinlerini yaşamaları büyük baskılara uğramaktadır. 2004 yılından günümüze kadar 5000 kadar Müslüman Budist Tayland askerlerince katledilmiştir. Şu anda bile sistematik olarak bu zulümler devam etmektedir.

 

Patani Müslümanları öncelikle kendi bağımsız devletlerini yeniden kurmak ancak hiç olmazsa Tayland’da özerk Müslüman Patani Bölgesi’nin varlığının kabulünü istiyorlar. “Modern dünyanın” gözlerini kapattığı uzak bir coğrafyada yaşıyor olmaları en büyük dezavantajları. Tüm dünyadaki Müslümanlardan ve özellikle bizlerden seslerini duymamızı, mücadelelerine destek vermemizi, bölgede yapılacak okullar, mescitler, medreseler için yardım yapmamızı talep ediyorlar.  

Paylaş
Proje ve TemsilciliklerProjelerimiz hakkında daha ayrıntılı
bilgi almak için lütfen kardeş
sitelerimizi inceleyiniz.