Blog

Kurban Bayramı Et Dağıtımı

Kurban Bayramı et dağıtımı

Kurban Bayramı’nda Allah’a yakınlık göstermek ve ibadet etmek için ekonomik açıdan durumu uygun olan kişilerin kurban kesmesi gerekmektedir. Kurban Bayramı’nda kesilen kurbanlarda bazı kurallara ve dini sakıncalara dikkat edilmesi gerekmektedir. Bu konuda en çok dikkat edilmesi gerekenlerden birisi de Kurban Bayramı et dağıtımı olmaktadır. Küçükbaş ve büyükbaş hayvanlar için et dağıtımının nasıl yapılması gerektiği, kurban sahibinin etin ne kadarlık bir kısmını alması gerektiği ayrıntılı olarak belirlenmiştir.

Kurban Bayramı et dağıtımı nasıl yapılır?

Kurban Bayramı et dağıtımı konusunda İslamiyet’te en önemli referanslardan birisi Hz. Peygamber (S.A.S) olmaktadır. Zira Hz. Muhammed, Kurban Bayramı’nda kesilecek etinin üçe bölünerek dağıtılmasını söylemiştir. Bu kapsamda ise üçte birlik bölümünün kurban kesme imkanı bulunmayan fakir ve yoksul vatandaşlara, diğer bölümünün akraba ve yakınlara verilmesi gerekmektedir. Son bölümünün ise kurban sahibi tarafından tüketilmesinde dini yönden bir sakınca bulunmamaktadır. Kurban kesmek isteyen tüm Müslüman vatandaşların et dağıtımı konusunda bu şekilde pay etmesi gerekmektedir.

Kurban etinin pay edilmesi dışında kurban etinin kimlere verilip verilmeyeceği noktasına da dikkat edilmelidir. Zira kurban eti ile ticaret yapacak kişilere, maddi durumu çok uygun olan ve ihtiyacı bulunmayanlara etin dağıtılması dini yönden uygun değildir. Zira İslamiyet’te kurban kesmenin en önemli detayı ve fazileti, yardımlaşmak ve et tüketmesi mümkün olmayan kişiler ile et paylaşımının yapılmasıdır. Bu detayların dışında hem kurban kesenlerin hem de kurban eti alan kişilerin etin tüketilmesi, saklanması konusunda itina göstermelidir.

Kurban Bayramı’nda kurban derisi nasıl değerlendirilir?

Kurban Bayramı’nda kurban etinin payı kadar kurbanlık hayvanın derisinin nasıl değerlendirilmesi gerektiği de önemlidir. Dini referans ve kaynaklarda derinin bir hayır kurumuna bağışlanabileceği belirtilmektedir. Bir diğer alternatif ise derinin bir fakire verilebileceği yönündedir. Müslim, Hac, 348; Buhârî, Hac, 120, 121; Ebû Dâvûd, Menâsik, 21 bölümlerde, dini yönden nasıl davranılması gerektiği net olarak belirtilmektedir.

Toplam