Hesap Numaraları
EN TR
HESABIM
BAĞIŞ YAP
Bağış Sepeti
Seçim yapılmadı
Bağışçı Girişi
ŞİFREMİ BİLMİYORUM
AnasayfaFaaliyetlerFaaliyetlerimiz 2018 İyilik Okulu

2018 İyilik Okulu

İYİLİK OKULU iyilikleri çoğaltmaya devam ediyor...

İYİLİK OKULU
 
Deniz Feneri Derneği’nin 2014 yılında hayata geçirdiği ve ilk uygulaması İstanbul’da başlatılan İyilik Okulu projesi dört yılını tamamladı. Projeyi ilk yıl temel eğitim okullarında başlatan Deniz Feneri, Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ile bir işbirliği protokolü imzalayarak projenin hedef kitlesine bütün İmam Hatip ortaokullarını, liselerini ve özel okulları dâhil etti. Daha sonra ÖNDER İmam Hatipliler Derneği de Deniz Feneri Derneği ile bir protokol imzalamak suretiyle İyilik Okulu projesine katıldı.
 
Her gün dünyanın dört bir yanında cereyan eden can sıkıcı olayların haberleriyle zihinlerimiz allak bullak oluyor, yoruluyor. İnsanlığın iyiliğe ihtiyacı var. Tüm insanlar, iyilerin varlığına ve iyileştirici dokunuşuna muhtaç. İyilik Okulu Projesi işte bu sebeple hayata geçirildi.
 
İyilik Okulu bir farkındalık oluşturma projesi. Okullarda gençlerimizin başka ve yoksul hayatlardan haberdar edilerek onların iyi bir şeyler yapmanın bir insanlık görevi olduğuna ikna edilmesi, heveslendirilmesi, teşvik edilmesi gerekiyor. Esasen bütün çocuklarımızın, gençlerimizin yüreklerinde iyilik potansiyeli fazlasıyla mevcut. Önemli olan onlara sorumluluklarını hatırlatacak gerçek bilgi ve doğru görüntülerle yaklaşmak. Onların tertemiz yürekleri, bulanmamış duyguları ve berrak zihinleri güzellikle, incelikle sunulacak her türlü fıtri ve insani paylaşıma hazır.
 
İyilik Okulu Projesinin bir ayağını, okullarımıza giden iyilik okulu ekiplerinin yaptığı sunumlar ve öğrencilerimizle paylaşımların sonunda onlarla birlikte bir iyilik projesini hayata geçirme teklifimiz oluşturuyor.
 
“Anlat unuturum, göster hatırlarım, uygula öğrenirim” düsturu gereği gençlerimizle, dünyada yaşanan acı gerçekleri, savaşlar ve iç karışıklıklar sebebiyle yaşanan göçleri, gıda ve temiz su ihtiyacını dile getiren bilgiler paylaşılıyor. Bu bilgilerin çoğunun unutulacağı bilindiği için faaliyetlerimiz arasından seçilen fotoğraf ve videolar gösteriliyor. İzledikleri, gördükleri şeyleri kolay hatırlayacaklarını biliyoruz ama dile getirilen konuları kalıcı olarak öğrenmeleri için onlarla birlikte su kuyusu açmak, katarakt ameliyatları yapmak ya da benzeri bir iyilik projesini hayata geçirmek gerekiyor. Gidilen okullarda bir ders süresi kadarlık sunum sonunda onlara, “Birlikte bir iyilik projesini gerçekleştirmeye var mısınız?” sorusunu yöneltiyoruz. Aldığımız güçlü bir, “Eveeet!” cevabından sonra öğretmenler ve idareciler konunun takipçisi oluyorlar ve kısa sürede hedeflenen bir proje için gerekli kaynak öğrencilerimizin kendi aralarında harçlıklarından yaptıkları fedakârlıklarla oluşturuluyor. Bazı öğrencilerimiz işin içine anne babalarını, velilerini etkili bir biçimde dâhil ediyorlar. Bu da oluşturulacak kaynağın hem daha çabuk toplanmasını hem de kısa sürede kayda değer bir miktara ulaşmasını sağlıyor.
 
UYGULAMALI İYİLİK YARIŞMASI
 
İyilik Okulu projesinin ikinci uygulama ayağı ise artık bütün İmam Hatip ortaokullarında, liselerinde ve özel eğitim kurumlarında “uygulamalı iyilik projeleri yarışması” şeklinde yürütülüyor. Her eğitim öğretim yılı başında Milli Eğitim Bakanlığı ile koordineli bir şekilde hedef kitledeki bütün öğrenciler okullara gönderilen bilgilendirme yazıları, broşürler ve afişlerle yarışmaya katılmak üzere davet ve teşvik ediliyor. Yarışmaya katılma kararı alan okul yönetimi bir grup öğrenci ile bir “iyilik takımı” oluşturuyor. Bu takım için bir rehber öğretmen belirleniyor. Bu ekip bir iyilik projesi üretiyor, yazılı hale getiriyor ve uyguluyor. Sonra da uygulama adımlarını fotoğraflayıp kısa videolar çekiyor. Metin, fotoğraflar ve filmler bir flaş bellekle Ankara şubemize gönderiliyor. Katılan projeler arasından en dikkat çekici olanları, Deniz Feneri’nden, Milli Eğitim Bakanlığından ve ÖNDER’den temsilcilerin oluşturduğu bir jüri tarafından değerlendirilerek dereceye giren projeler ilan ediliyor.
 
2017-2018 eğitim öğretim döneminde iyilik okulu ekiplerimiz 50 ilimizde toplam 873 okulda öğrencilerimizle bir araya geldi. Bu buluşmalarda 92.067 öğrencimize dünyadaki açlık, savaşlar sebebiyle gerçekleşen göçler, çocuk ölümleri ve temiz su ihtiyacı gibi temel konuları içeren sunumlar yapıldı ve onlara gerçek iyilik hikâyeleri anlatıldı. Sunum yapılan okullardan bir grup öğrencinin dernek merkezlerimizi ziyaret ederek lojistik merkezlerimizde yürütülen ayni yardım hazırlık süreçlerini ve giyim mağazalarımızın işleyişini görmeleri teklif ediliyor. Bu çerçevede 62 okuldan 1703 öğrenci, öğretmen ve idarecileriyle birlikte derneğimizi ziyaret etti.
 
Okullarımızın bazılarında yoksulluk, Afrika, Arakan ve Filistin gibi temalar içeren fotoğraf sergileri yapıldı. 119 okulumuz su kuyusu açtırmak için harekete geçti. Bazılarının kuyuları açıldı. Kuyuların üzerinde okulların isimleri yer alıyor. Kuyu fotoğrafları ve afişler okullara ulaştırılıyor. Panolarda sergilenen su kuyusu görselleri öğrencilerimizin yaptıkları bu güzel işle sevinmelerine, şükretmelerine ve yeni iyilik projelerine katkı yapmak için içlerindeki potansiyelin tazelenmesine vesile oluyor.
 
Bazı okulların su kuyusu açma çalışmaları devam ediyor. Geçtiğimiz yıllarda su kuyusu açtıran bazı okullarımız, “Biz her yıl bir su kuyusu açtırmaya karar verdik” diyerek ekibimizi yeniden okullarına davet ediyor, bizleri sunum yapmamız için yeni öğrenci grupları ile buluşturuyorlar. İstanbul’da bir İmam Hatip Lisesi öğrencimiz umre için kumbarada biriktirdiği 800 TL’yi getirerek öğretmenine, “Benim yaşım genç. Umreye sonra giderim. Bu parayı su kuyusu açılması için vermek istiyorum” diyerek teslim etti. 142 okulumuz Afrika ülkelerinde gerçekleştirdiğimiz katarakt ameliyatları için kaynak oluşturup derneğimize teslim etti. Bangladeş’e göç etmek zorunda kalan Arakanlı mazlumlar için gerçekleştirdiğimiz konut projesine 41 okulumuzdan destek geldi. Okullarımızın bazıları bir önceki yıl su kuyusu açtırmışken bu yıl katarakt projesine destek veriyorlar. Bir başka okul ise daha önce su kuyusu çalışması yapmış, bu yıl da Arakanlılar için konut projesini destekleme kararı alıyor.
 
Uygulamalı İyilik Projesi yarışmamızı geçen yıl sadece İmam Hatip liselerinde gerçekleştirmiştik. 2017- 2018 eğitim öğretim döneminde ise yarışmamıza İmam hatip Ortaokulları ve özel okullar da dâhil edildi. Böylece Türkiye genelinde 5000’den fazla okul yarışmamıza davet edilmiş oldu. Geçen yıl yarışmamıza 400 proje katılmıştı. 2017-2018 eğitim öğretim dönemde ise toplam 1200 uygulamalı iyilik projesi yarıştı. Mayıs ayında gerçekleştirilen ödül töreninde dereceye giren proje sahiplerine ödülleri takdim edildi.
 
İyilik Okulu projemiz ile bir yandan okullarda sunum yapıp öğrencilerimizle yeni iyilik projelerini hayata geçirmeye devam edeceğiz. Bir yandan ise “uygulamalı iyilik projeleri” yarışması ile bütün Türkiye’de gençlerimizin iyiliği düşünmesine, proje üretmelerine ve ortaya koydukları projeleri uygulamalarına vesile olmayı sürdüreceğiz. Böylece çocuklarımız, gençlerimiz geleceğe iyilikleri düşünerek, iyilik projeleri konuşarak, iyilik projeleri uygulayarak ve desteğe muhtaç insanların yüreğine dokunarak hazırlanacaklar, yetişecekler.
 
Daha güzel bir gelecek için vereceğiniz destek ve ilginizden ötürü şimdiden teşekkür ederiz.

Tanıtım Dökümanları

2018 İyilik Okulu Projeleri

Paylaş
Proje ve TemsilciliklerProjelerimiz hakkında daha ayrıntılı
bilgi almak için lütfen kardeş
sitelerimizi inceleyiniz.