HESAP NUMARALARI
EN TR
HESABIM
BAĞIŞ YAP
Bağış Sepeti
Seçim yapılmadı
Bağışçı Girişi
ŞİFREMİ BİLMİYORUM
AnasayfaHaberler Arşiv İHTİYAÇ SAHİPLERİNİ NASIL TESPİT EDİYORUZ?
03-09-2008
İHTİYAÇ SAHİPLERİNİ NASIL TESPİT EDİYORUZ?

İHTİYAÇ SAHİPLERİNİ NASIL TESPİT EDİYORUZ?

Deniz Feneri´nin Gerçek İhtiyaçlıları Bulma Yöntemi
Sosyal İnceleme Deniz Feneri ´nin Gerçek İhtiyaçlıları Bulma Yöntemi Sosyal inceleme, Deniz Feneri ´nden yardım talebinde bulunan ailelerin sosyo-ekonomik durumunun incelenmesidir. Yardım talep eden aile, yaşadığı ortamda (ev, baraka, çadır, sokak... vs) Deniz Feneri personeli veya gönüllüleri tarafından ziyaret edilir. Aile fertlerine, sosyal inceleme formumuzda bulunan ve yoksulluk durumu hakkında bilgi alınmasını sağlayacak sorular yöneltilir. Evdeki insani yaşam standarlarına uygun olmayan koşullar, eşyalar ve kullanılabilirlik durumu forma işaretlenir. Ailenin aylık gelir, gider ve borç durumu, fertlerin eğitim, çalışma, sağlık ve öğrenim durumları, sosyal güvenceleri sorulur. Aileye Deniz Feneri ´nden talebi sorulur. Nakit, gıda, giyim, sağlık, yakacak, eğitim, barınma, ev eşyası, temizlik, tamir, misafirhane, sıcak yemek...vs talepleri not alınır. Aile hakkında vurgulamak istediği notları da forma ekleyen sosyal incelemecimiz edindiği bilgileri komşulara, esnafa ya da aileyi tanıyan ve hakkında bilgi verebilecek kişilere doğrulatır. Alınan bilgilerle birlikte dosya `Yardım Değerlendirme Komisyonu´na sunulur. Kurulun ailenin durumuna göre aldığı yardım kararları çerçevesinde hazırlanan malzemeler adrese ulaştırılır. Böylece bağışlarınız en doğru yere, en kısa şekilde ulaştırılmış olur. YOP Herşey kayıt altında! Yop (Otomatik Yardım Değerlendirme Önerisi - YDK)- tek veritabanı Deniz Feneri Derneği´nin bağışçı, gönüllü ve yardım talebinde bulunan ailelerin bilgilerinin tutulduğu Yardım Organizasyon Programı´dır. Programın yardım alan kısmına, yardım talebiyle başvuran ailelerin evrakları döküman arşivleme otomasyonuyla eklenir. Ailelerin sosyal inceleme bilgileri ve yardım talepleri girilir. YOP aileyle ilgili veriler ışığında aileye yapılabilecek yardımları otomatik olarak önerir. Ancak nihai karar her zaman Yardım Değerlendirme Komisyonu (YDK) üyelerinin yani bir insanındır. Deniz Feneri ´nin tüm yurttaki şube ve temsilciliklerinde YOP ortak ve tek bir veritabanı üzerinden kullanılır. Bu tek bir noktadan kontrol ve verilerin hızlı işlenmesini sağlar. Programın yardım eden kısmında bağışçı ve gönüllülerimizin derneğe katkıları, bağışları ve iletişim bilgileri tutulur.
Proje ve TemsilciliklerProjelerimiz hakkında daha ayrıntılı
bilgi almak için lütfen kardeş
sitelerimizi inceleyiniz.