Ramazanda Sağlıklı Beslenmenin Önemi | Deniz Feneri Derneği
HESAP NUMARALARI
EN TR
HESABIM
BAĞIŞ YAP
Bağış Sepeti
Seçim yapılmadı
Bağışçı Girişi
ŞİFREMİ BİLMİYORUM
AnasayfaKurumsalİyilik Notları Ramazanda Sağlıklı Beslenmenin Önemi

Ramazanda Sağlıklı Beslenmenin Önemi

Ramazan’da Sağlıklı Beslenmek

 

Tüm dünyada salgın hızla ve etkisini artırarak devam ediyor. Ramazan ayının gelmesiyle birlikte milyonlarca kişinin oruç tutacağı bu zaman diliminde nasıl bir beslenme alışkanlığı edinilmesi gerektiği kafalarda bir soru işareti olarak yer almakta.

 

Uzmanlar, bu süreçte sağlığımızı koruyarak ve bağışıklık direncimizi de düşürmeden sağlıklı bir şekilde oruç tutabilmemiz için iftar ve sahur vakitlerinde dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktaları dile getiriyor.

 

Ramazan’da ikiye düşen öğün sayısıyla birlikte tüketilen her şey bağışıklık üzerinde doğrudan bir etkiye sebep oluyor. Dolayısıyla bu süreçte vücut için gerekli olan vitamin ve minerallerin yeterli düzeyde tüketilmesi ciddi bir role sahip olarak karşımıza çıkıyor. Uzmanlar, sağlıklı bir oruç için mutlaka sahur yapılması gerektiğini ve sahur yapılmadan oruç tumanın riskli olduğunu ifade ediyor.

 

Peki sağlıklı bir oruç için nasıl beslenmek gerekiyor?

 

Sahur mutlaka yapılmalı ve sahurda hafif besinlere yer verilmeli.

 

Karbonhidrat kan şekerinin hızla yükselip düşmesine neden olduğu için poğaça, ekmek, börek gibi besinlerden uzak durmak gerekiyor.

 

Gün içerisinde sıvı ihtiyacını karşılayabilmek için iftardan sonra sahura kadar bol su tüketmek gerekiyor.

 

Uzun saatler boyu süren açlık sonrasında iftarda yemekleri hızlı tüketmemek ve porsiyonlara bölerek yemek gerekiyor.

 

İftarda yağlı besinler yerine daha çok ızgara, haşlama tarzı daha hafif besin türleri tüketilmeli.

 

Ara öğünler olarak meyve veya tatlı olarak komposto ve hoşaflar tüketilmeli.

 

Uzun süren oruçlu saatler ve gün boyu evin içinde bulunmak ve dolayısıyla hareketsizliğin sebep olabileceği güç kaybı veya kilo problemi içinse haftada birkaç gün düzenli olarak hafif egzersizler yapmak gerekiyor.

 

İftar menüleri hazırlanırken dengeli bir menü hazırlamaya dikkat edilmeli.

 

Bu vesileyle de Rabbim tutmuş olduğumuz ve tutacağımız oruçları kabul eylesin.

Paylaş
Proje ve TemsilciliklerProjelerimiz hakkında daha ayrıntılı
bilgi almak için lütfen kardeş
sitelerimizi inceleyiniz.